jump to navigation

Från fest till vardag 19 november 2008

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Som vi tidigare berättat hade vi 40-årsjubileum för kliniken i fredags. Jag vill TACKA festfixarna för en jättetrevlig kväll med god mat och underhållning!

Det är alltid roligt att träffa sina medabetare privat, särskilt när kliniken fyller 40 år och man letat fram mammas gamla klänning från 1968, ( det var det året jag vann ungdoms-SM i kanot och tålde inte att se blod, utan att svimma)  bästa hippie-klädseln eller Mick Jagger kråset. God mat och trevlig underhållning bjöds det också på.

Det bästa mötet för mig var ändå att se min gamla chef, Syster Birgit  som styrde centraloperation med järnhand då jag började jobba här 1980. Jag känner mig oerhört priviligerad att ha fått ”gå i hennes skola” , så mycket hon lärt mig, så mycket värdefull kunskap som jag haft stor nytta av genom åren! Undrar om någon någonsin kommer att känna så för mig? Knappast troligt!

Hur som helst, idag en vanlig arbetsdag när jag inte jobbar i såret utan med vårdutveckling och utbildning, började jag dagen med att städa upp på mitt skrivbord, en mycket bra början eller hur? Sedan hade jag medarbetarsamtal med min nuvarande chef, det var också bra. 

Har även förberett för studiedagen som är på fredag för personalen och för sjuksköterskestudenterna T4, som jag ser fram emot att få hälsa välkomna nästa vecka! Skall nu avsluta med att redigera en ”plocklapp” om ERCP innan arbetsdagen är slut och jag skall bege mig ut i regnet och vidare till stallet. Det är där i lugnet hos min häst som jag laddar om”batteriet” inför nästa dags arbete./ Inger

Kommentarer»

1. deeped - 19 november 2008

Verkar varit ett kul party 🙂

2. Karin - 20 november 2008

vilken hippiklänning då? när kommer bilderna?


Kommentera

