jump to navigation

En snigel på ögat? 21 november 2008

Posted by annak in dagbok.
trackback

Häromdagen var vi ett härligt gäng som jobbade ihop på en op-sal. Vi jobbade hårt och skrattade mycket. Vid ett tillfälle började vi fundera över all information vi ”bombar” patienten med när han/hon kommer in till oss och vilket språk vi använder. Förstår verkligen patienterna vad vi säger?? Förstår VI vad vi säger … ? Hmmmm, inte alltid tror jag.

Lyssna här:

”- Nu får du lägga dig på det här bordet (oj, ska jag ligga på ett bord?) , sedan sätter vi en nål på dig, sedan sätter vi en kateter på dig (oj, var sätter de alla dessa grejer någonstans?), sedan lägger vi en ryggbedövning i ryggen så snart känner du inte benen,(vänta vänta, det är inte i ryggen jag ska opereras!)  sedan får du medicin i nålen, och det kan smaka vitlök i munnen, (hur kommer vitlöken från handen till munnen??) . (Plötsligt hör jag någon ropa: Kan jag få en 75:a! Jag tänker…. o nej, jag skulle inte gått med på att opereras en fredag), sedan får du en mask över ansiktet (åh nej, vad äckligt!) och sedan stoppar vi ner ett skåp (skop) i halsen på dig (hur ska ett sådant få plats??!), och efter operationen kanske vi måste tappa dig om du har mycket urin i blåsan (snälla, låt mig ligga kvar på bordet!).  Sov så gott!!”

Kan man få in ”… en snigel på ögat…” någonstans också???!

//Anna undrar

Kommentarer»

1. deeped - 23 november 2008

*skrattar högt* Lysande! 🙂


Kommentera

