jump to navigation

Operation Star Trek 23 december 2008

Posted by annak in dagbok.
trackback

Ibland slår det mig i vilken annorlunda miljö vi arbetar i. För någon som aldrig varit på en op-sal måste den te sig som en blandning mellan en högteknologisk verkstad och Star Trek!  För en tid sedan hade jag en elev med mig på sal. Hon tittade med stoooora ögon på allting, samlade mod till sig, pekade och ställde en försiktig fråga till mig: – Är det där röntgenapparaten Anna?? Jag svalde två gånger … lade min hand på hennes axel och sade med det vänligaste leendet jag kunde frambringa: …- Nej vännen det är det inte ….. det är operationslampan.

Hela den dagen skrattade vi tillsammans eleven och hela op-teamet åt den roliga episoden. Det är viktigt att komma ihåg hur det är att vara ny i operationsmiljön. Spännande och inte alltid så lätt.

// Bye bye Anna

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

