jump to navigation

Oväntat besök – TV 09 januari 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Igår  fick vi oväntat besök må ni tro!! TV4 hade uppmärksammat vår blogg ”Opsyrran Falun” och ville göra ett reportage om oss operations-sjuksköterskor, bloggen och filmen.  -Varmt välkomna; sade vi förstås…. här fick vi verkligen chansen att göra reklam för operationssjuksköterske-yrket!!

bloggbilder-035Här intervjuas Inger och Maria av reportern Siri, TV4

Vi blev mycket nöjda med inslaget. Tack Siri!   Nyfiken?? Titta då på: http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=720475&treeId=10071&renderingdepartment=2.757&itemId=467567

//Anna

Kommentarer»

1. Jenny Strandh - 09 januari 2009

Jättekul att läsa om ert yrke! Tipsar ofta om er blogg till de jag möter på jobbet i Vägledningscentrum!//Jenny Strandh

2. Barbro - 09 januari 2009

Hörde er alldeles nyss på Dala-Radion, Det blev BRA! / Barbro

3. annakempe - 09 januari 2009

Hej Jenny!
Känns extra lyxigt att ha dig som kan berätta om vårt yrke på just Vägledningscentrum ….. det tackar vi för!
//Anna

4. Anna - 09 januari 2009

Den här kommentaren hör inte hit egentligen men jag måste bara få det ur mig nån gång. Har tänkt så mycket bland annat på er avdelning under senaste året.
Orsaken: Våra två tjejer som föddes med kejsarsnitt på nyårsafton 2007 kl 8,15/8,17
Jag vill bara tacka er för ert fina omhändertagande. Det betydde mycket för oss som förstagångsföräldrar i den nervösa stunden när barnen dessutom valde att komma 6 veckor för tidigt.
Alla vi hade kontakt med var så bra och trevliga! Har funderat i över ett år nu hur jag borde tacka er men med två små hemma blir det inte så mycket tid över. 🙂

TACK

5. annakempe - 09 januari 2009

Hej Anna,
Stort grattis till era flickor …. och tack för dina fina ord. De värmer. Vi är glada att vi gjorde er upplevelse hos oss på C-op till en fin och trygg stund.
Roligt att du fann denna väg att framföra ditt tack, eller hur?
God fortsättning och lycka till med din familj Anna!

// Anna

6. Karin - 09 januari 2009

Grattis tjejer, jättekul att ni får uppmärksamhet för ert bra jobb, ni är jätteduktiga!

7. Inger Mattsson - 09 januari 2009

Grattis och TUSEN TACK för Ert fantastiska engagemang!
Jag känner mig stolt (igen!) och privilegierad över förmånen att få vara Er chef! Jag undrar hur många chefer det finns som har så fina förebilder för sin yrkeskår. Nu kan man läsa om Er marknadsföring även på Dagens Medicin.se!!! där det finns länkar till både filmen och bloggen.
Ödmjuka hälsningar från Inger

guran69 - 09 januari 2009

Tack själv Inger för att vi har fått möjlighet att göra det här! Vilken toppenidé med Dagens Medicin! Hittills idag har 39 personer hittat oss den vägen! Den här dagen kommer absolut att bli en höjdare i vår besökarstatistik. KUL!! /Maria

8. Louise (vbg) - 09 januari 2009

Hallo! Såg på dagens medicin att ni bloggade och var tvungen att skriva en hälsning från mig. Kul att Ni marknadsför våran yrkeskategori….det behövs många fler op. ssk. Så jag hoppas att många fler vill utbilda sig och få ett toppen jobb! Kramiz Louise Op.ssk NÄL, Trollhättan

9. Gun Ahlsén - 09 januari 2009

Hej!
Såg er blogg på nätet och vill gratulera till initiativet! Hoppas att ni med detta rekryterar fler till detta spännande yrke…det behövs verkligen fler ”på pallen”. Lycka till!
// Gun, pensionerad kollega från Ackis

10. Johanna - 09 januari 2009

Hej!

Vilken fantastiskt rolig och givande blogg ni har! Jag är i början av min läkarutbildning och det är ju såå spännande att få höra om hur ert yrke och vardag ser ut! Jag kommer följa denna bloggen med spänning. =)

Lycka till med allting!

Kramar, Johanna

11. deeped - 09 januari 2009

Jag är så sjukt stolt över er! 🙂

12. På resande fot at Deepedition - 09 januari 2009

[…] Inger har lyckats med det första, att vara de där stjärnorna och det är så oerhört roligt att se dem i traditionella medier och fackmedia och […]

13. ingerla - 09 januari 2009

Tack Inger!
Vår fantastiska chef! Utan ditt stöd och engagemang hade vi inte varit där vi är idag! I vår organisaion är teamarbete och tillit A och O! Tack, för att vi fick uppdraget och för all hjälp! Vi ses på måndag em, för en ny spännande utmaning! Ha en riktigt skön skidhelg i det vackra vädret! / Inger, Anna o Maria

14. ingerla - 09 januari 2009

Karin, min Karin!
Tusen Tack, för stöttning, det behöver jag!
Kramar / mamma Inger

15. Kreafonbloggen » Blog Archive » Lyckat bloggprojekt i vården - 19 januari 2009

[…] blogga. Bloggen har blivit en fullträff och genererat en hel del uppmärksamhet i lokalpressen, tv, olika branschtidningar och andra […]


Kommentera

