jump to navigation

Mössmode 02 februari 2009

Posted by guran69 in dagbok.
trackback

Ett hett samtalsämne de senaste veckorna har varit de Lila Mössorna! Ryktet gick länge att de lila mössorna skulle försvinna. En del tycker att det sticker ut alldeles för mycket hår i nacken när man använder dem. Anhängarna tycker att det gör det väl på alla mössor. Nu har det hänt!! De är borta! Proteststormen lät inte vänta på sig. Nu finns det tom en protestlista att skriva på i sterila korridoren. Själv har jag ju ”svampmössan” som favorit så jag kan lugnt luta mig tillbaka och avvakta händelsernas utveckling.

/Maria 😉

Kommentarer»

1. Dennis - 02 februari 2009

Hej, vilken kul idé med en blogg. Har läst och läst och tycker det är jättekul. Fortsätt, vet ja…:)

hälsningar

Dennis Landh
Vårdförbundet
Avd Västra Götaland

2. Anna Nilsson - 02 februari 2009

Hej
Jag satt och läste i Vårdfacket och fick se er blogg. Toppen ide det är viktigt att få ut vad vi som opsjuksköterskor gör på jobbet och det får ni verkligen. Filmen ni gjort är riktigt bra. Själv jobbar jag på operation i Jönköping och jag tycker att jobbet är jätte kul men det är svårt att ge en bild av vad man gör. Jag kommer att följa er blogg med intresse och kanske göra lite inlägg.Mössor är alltid ett STORTsamtalsämne eller hur?
Hälsningar från Anna Nilsson

3. Sonja Samanci - 02 februari 2009

Hallo!

Vilken bra ide med denna blogg. Såg om denna i Vårdfacket som jag fick idag.
Filmen är jättebra, om ni inte får en hel del intresserade som vill flytta till Falund för att bo och jobba, så blir jag förvånad. Snacka om att marknadsföra sig.

Ja, när det gäller mössor brukar alla ha sin alldeles egna favorit. Hos oss finns säkert sju eller fler sorter att välja mellan och när det varit tal om att ta bort snarliknande sorter så finns det alltid många som protesterar.

Själv använder jag en grön (svamp?) storköksvariant med svettband. Den känner nog alla till. Förutom denna, som jag har på hela tiden, tar jag dessutom på en hjälm när jag ska ställa mig på en operation. Ja, just det, TVÅ mössor brukar jag ha så här kan man verkligen snacka om att vara platt som en pannkaka i håret när man går hem.

Sonja Samanci, nattarbetare på c-op
Karolinska sjukhuset i Solna

4. Leli Karlsson - 02 februari 2009

Hej vilken häftig blogg. Jag läste också om denna i Vårdfacket , nu måste ni få hur många komentarer som helst.
Detta med mösser och hår som sticker fram är ett vedertaget problem kommer alltid disskuteras. Har arbetat som operationssjuksköterska i 15 år och det har alltid tjafsas om mösser och hår sticker fram.
Jag har för 1.5 år sedan bytt jobb och arbeta nu på ett reumatikersjukhus i Halmstad som heter Spenshult. Där opererar vi dels Reumatiska åkommer och även övrig ortpedi och här är beslut taget att alla ska ha hjälm på sig( En sådan som går ner i busarongen).
Det är aldrig några disskutioner och alla har sitt hår på plats och alla ser lika fina eller fåniga ut.
Kram på er alla ,det ska bli kul att följa eran blogg..
Leli

5. Lina - 02 februari 2009

Och här är en till som hittade er blogg via Vårdfacket! Kul idé! Jag jobbar själv på en akutmottagning, men det är ju alltid roligt att läsa om andra delar av sjuksköterskeyrket! Jag har aldrig varit så sugen på op-sidan men nu ska jag följa er blogg och se om jag ändrar inställning!! Ha det bra!!

6. annakempe - 02 februari 2009

Hej alla som hittat hit!!
Tack för all feedback, så roligt att ni gillar bloggen och filmen. Som ni säkert förstår har det varit spännande att få arbeta med detta marknadsföringsprojekt. Ingen ”vanlig dag på jobbet” direkt 🙂 Vi ska fortsätta att utveckla denna blogg och ser gärna att ni hänger med och kommenterar våra inlägg som är både seriösa och lite underhållande. Ha det så bra!!
// Anna, Maria o Inger

7. Lénnart - 02 februari 2009

Neeej!!! Ta inte bort de lila mössorna!!! Vi har samma mössor fast gröna, och de är perfekta, vi får inte ha de lila för de ingår inte i upphandlingen. Vad synd att de försvann hos er!!! Det finns ju blommiga oxå, i kosak modell, de får vi inte heller ha. Man kan ju tycka att det är en världslig sak-eller hur? Men när man maskerar sig från topp till tå varje dag är det skönt med lite variation, tycker i alla fall jag!!! Skall då tillägga att jag har en grön kosak mössa… Men tycker det är ganska trevligt när alla inte har samma…

Tack för en fortsatt bra och trevlig blogg!!! Keep up the good work!!!

8. Karin - 06 februari 2009

Världen är liten, men bilden ni har lagt ut föreställer en klasskamrat till mig, som numera jobbar i Stockholm. Själv hamnade jag på Neurooperation i Solna efter skolan=)

Trevlig blogg förresten =)

guran69 - 09 februari 2009

Hej!

Bilden hittade jag på någon infosida från arbetsförmedlingen! Vad kul att du kände igen henne!

Maria

9. Karin - 09 februari 2009

Hej!

Ja det var därifrån (på ams hemsida) jag kände igen henne med och sen fick jag syn på bilden här..lite kul tycker jag ändå =)


Kommentera

