jump to navigation

Vårdfacket nr 3 15 mars 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Efter två trevliga veckor med ”Akutspåret” och en lyckad studiefredag, har jag nu avslutat en helt underbar ledig söndag med blå himmel, strålande sol och ca plus 6 grader. Satt utanför stallet och njöt av den fantastiska dagen, drack en kopp kaffe och åt en otroligt god kanelbulle, hörde ljudet av takdropp och solen den bara lyste och lyste!!!!!!!Kisade lite och konstaterade att även hästarna i hagen, bara stod och njöt av den härliga dagen!

Så, hemkommen från stallet, en joggingrunda i solen och en god middag satte jag mig ner för att gå igenom den post jag inte hunnit med under veckan. I Vårdförbundets tidning Vårtfacket Nr 3 konstaterar jag att det finns mycket ”matnyttigt” att läsa.  I detta nummer finns bl a Tema Rörelseorganen, som är mycket intressant läsning, om man som jag är speciellt intresserad av ortopedi. 

Tänk ,att snart kan man erbjuda handproteser där patienter även kan uppleva känsel!!  Helt otroligt fantastiskt underbart, ELLER HUR???????

Jag har under mina 29:e år vid ”assbordet” varit med om många fantastiska operationer, men framförallt sett och upplevt den explosionsartade utvecklingen inom kirurgin. Jag har när jag börjar tänka tillbaks och minnas, varit med om så mycket att det omöjligt att försöka berätta om allt just här och nu, det är nästan så att jag nog skulle kunna skriva en bok om mitt liv och mina upplevelser som operationssjuksköterska.

Alla ni som läser vår Blogg,  är det något ni specifikt vill veta mer om, har ni några frågor angående operationssjuksköterskans yrke?

Jag är nyfiken på era tankar och funderingar! Välkommen att höra av er! Mvh / Inger

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

