jump to navigation

Hej Annie heter jag, ny bloggare. 20 mars 2009

Posted by annie0808 in dagbok.
trackback

Hallå nu är jag med!!

Här har ni en ny bloggare som vill vara med i op-syrrornas blogg. Arbetar förstås som operationssjuksköterska, på den eminenta avdelningen Centraloperation i Falun.

Ja, jag vet jag är för gammal för att hålla på med blogg…..bloggar gör mina barns generation, jag borde väl ha mer förstånd vid min ålder, då  man känner sig djärv när man svarar på e-mail ….hade faktiskt aldrig läst en enda blogg innan op-syrrans dök upp. Men nu är jag ju en människa av”tala-först-tänka-sen”typen och då går det bra att utan större betänketid kasta sig in i diverse utmaningar. Får väl se hur det här går. Men det är ju så himla roligt att de tre driftiga tjejerna, Anna, Maria och Inger,vågade språnget in den moderna världen och skapade en blogg, eller hur?

Tänker på min mans farfarsfar, han hette Oskar Widman, var professor i kemi och satt i stadsfullmäktige i Uppala, för de konservativa,( förstås), han motsatte sig under hela sin politiska karriär, runt förra sekelskiftet, att elektriciteten skulle införas i Uppsala! Sådana nymodigheter, det har ju gått så bra utan i alla tider…

Vilken tur att han inte var ensam om att bestämma, tänk er Uppsala utan ström….studenterna famlar runt med fotogenlyktor i händerna…..

Så det känns bra att vara med och skildra vardagen för oss på operation, ÄVEN om jag är fel generation.

Vi hörs!

Annie

Kommentarer»

1. Bengt Wallman - 20 mars 2009

Kom igen, morsan! Du är helt rätt ute, vi ”gamlingar” är på väg att ta över. Du borde börja Twittra också, så får du ett försprång före ungdomarna. http://www.twitter.com
Föreslår att du twittrae direkt från salen som man gör på andra sidan Atlanten; http://www.nordicmedicaladvisor.se/blog/2009/03/20/twitter-pa-operationssalen

2. Karin Fahlström - 20 mars 2009

Annie du är en uppdaterad gammal (i yrket) opsyrra och det tycker jag är kul. Förresten bra jobbat alla ni andra som bloggar. Ni ligger i tiden. // Karin

3. annakempe - 21 mars 2009

Heja heja Annie … så kul att du är med! Ju fler desto bättre, som kan lyfta fram vårt yrke. Ungdomar kan vi väl inte kalla oss, det är rätt, … men vi känner glädje i att hänga med i utvecklingen. Och vi vågar. Twittra och twittra … det där jag har inte riktigt ”kläm” på än, men det är bara en tidsfråga! Vi får väl ”kvittra” vidare här på bloggen först …. // Anna 😉

4. ingerla - 21 mars 2009

ANNIE,VÄLKOMMEN i bloggteamet – Opsyrran Falun!!!!!!!!
Hoppas, att fler av våra kollegor blir inspirerade och gör som Annie, börjar blogga! Tänk så fantastiskt roligt om vi kunde få ALLA operationssjuksköterskor på C-op att börja blogga! Och, Vem, vet…..
Kul,att du vågade ta första steget Annie, vem vågar anta utmaningen och bli härnäst……./Inger

5. annie0808 - 21 mars 2009

Hej!
Tack för uppmuntrande tillrop
Kul att ni uppskattar att morsorna börjar blogga. Ha, vi vet ju tom vad tvitter är efter Jan Svärdhagens föreläsning. Jag återkommer…
Annie

6. Strandh delar med sig - 2009 03 22 — Niclas Strandh Digital PR - 22 mars 2009

[…] Hej Annie heter jag, ny bloggare.Kul att “mina” op-syrror bloggar vidare och blir fler! […]

7. Kortbloggat 20-25 mars (återpublicerat) — Niclas Strandh digitalPR, creative planning och sociala mediestrategier - 16 juni 2009

[…] Hej Annie heter jag, ny bloggare. Kul att “mina” op-syrror bloggar vidare och blir fler! […]


Kommentera

