jump to navigation

Frågor och fotriktiga svar 21 mars 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Som operationssjuksköterska får man inte sällan frågan  .. -Åh, vilken operation tycker du är allra läskigast??  Man kan tro att det är barn som ställer den frågan, men lika ofta är det faktiskt vuxna människor som vill veta ….. lite gulligt tycker jag. Jag funderar alltid en stund innan jag svarar … tänker efter …. men återkommer alltid till samma svar, nämligen  … -Nageltrång.

fotter

Ni skrattar säkert, men det är faktiskt sant. Det är något särskilt med att operera fötter, tycker jag. Lite läskigt. Det gör liksom ont i hela mig då. Andra operationssjuksköterskor tycker säkert någonting annat ….. vi är ju olika. Tur det. 😉

// Bye bye Anna

Kommentarer»

1. Ulle - 24 mars 2009

Ingen tvekan om att det är nageltrång som är läskigast! möjligen följd av ampar…


Kommentera

