jump to navigation

Studiebesök blev verklighet, TACK vare vår Blogg 26 mars 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

HEJ,  idag  har jag med hjälp av en, av alla våra duktiga undersköterskor tagit emot och visat runt ett trevligt studiebesök på vår avdelning. Det var 20 studenter från sista terminen i Omvårdnadsprogrammet (färdiga undersköterskor till sommaren) som tillsammans med sin lärare besökte oss.

Studenterna var mycket intresserade och vi fick många frågor. Efter information och rundvandring på C-op, var det faktiskt ganska många som skulle kunna tänka sig att jobba hos oss! Jätte-kul!

Det som var extra roligt med dagens studiebesök, var att deras lärare hittat vår Blogg och via den sett vår film som i sin tur inspirerat henne till att ta kontakt mig och ordna ett studiebesök för sina studenter!

Jätte-kul, att vår Blogg kan bidra till nya positiva kontakter som i detta exempel! Förhoppningsvis kan det i förlängningen även leda till nya medarbetare hos oss, både undersköterskor och operationssjuksköterskor!

Tack för hjälpen idag, Karin! // Inger

Kommentarer»

1. harry - 27 mars 2009

Hej!
Underbart med eran blogg!!!
Synd bara att ni lurar in dem i sjukvårdsfällan med usel personalpolitik & lönepolitik, samt griniga & otrevliga operatörer som jag har erfarenhet av !!
Åtminstånde den erfarenhet jag har från Eskilstuna där produktionsmått & effektivitet är det ända allenarådande på vår operationsavdelning !!!
Jag kräks snart!/harry

2. annakempe - 27 mars 2009

Hej Harry,
Snälla, kräks inte … det blir så kladdigt. Du verkar ha behov av att kräka ur dig, emellertid. Det är nyttigt. Och du får gärna göra det här på vår blogg. Vi lyssnar. 😉 Vi tycker dock inte att vi ”lurar in” någon i vårt yrke, vi försöker bara lyfta fram det som är mest positivt med det, och det är ju vårt uppdrag med denna blogg. Och jag tror att de flesta kan ”genomskåda” detta, och samtidigt förstå att det naturligtvis finns baksidor med detta yrke liksom med de allra flesta yrken i samhället. Vi lever ju i en tid där produktionsmått & effektivitet många gånger är det primära …. men så är det överallt, inte bara hos oss. Griniga operatörer, suck, ja de dyker alltid upp lite här och var. Liksom griniga op-syrror …. ,eller hur? 🙂 Det får vi leva med, kan vara lite spännande.
Välkommen till vår blogg … och ha en trevlig helg. // Anna

3. Bengt - 27 mars 2009

Jag hoppas att studenterna vid besöket fick ta del av Rullen. Själv är jag nyfiken vad som händer….

Sen till harry; jag är övertygad om att du har möjlighet att förändra din situation. Det som Opsyrran Falun sysslar med är en sådan möjlighet. Även om det primära syftet (tror jag) var att locka kvalificerad personal till operation har de lyckats marknadsföra sin grupp, inte bara inom vården, utan också till vanligt folk. Cheferna är säkert stolta. C-op i Falun är numera världberömd. Med rätta bör alla vara lite malliga. Så, harry, ta tag i er situation, så kanske ni också ligger ute på nätet med blogg och filmer. Vill du se till att ni får ett försprång ska ni börja Twittra! Lycka till!

4. harry - 27 mars 2009

Tack !
För den ”peppningen ” . Jag är inte grinig även om det kan upplevas så! 🙂
Det är bara det att man ska få sig en tankeställare om vad som dyker upp sen när man är klar & får stå där själv med en grinig operatör.
Jag är sällan grinig vid op-bordet & sväljer förtreten eftersom jag vet vad jag går för 🙂
Jag tror dessutom att de flesta op-avdelningar & dess chefer stävjar dessa trista operatörer i tid så dem inte behandlar personalen som skit.
Jag skulle egenligen vilja jobba just hos er i Falun 🙂
Det vekar vara bra !!! Jag vet att Falun är framstående på många sätt inte bara inom PCI verksamheten. Tror dessutom Zeldinger var från Falun om jag inte missminer mig

5. Karin S - 27 mars 2009

Hej tjejer!
Kul det är att följa er.. jag känner mig inte helt borta när jag inte är och jobbar med er utan sitter i skolbänken istället. =)
Harry, ja kom och jobba med ett roligt gäng! Annars kan du ju komma och jobba hos oss i Falun på din semester kanske. 🙂

Saknar er nu när man bara har massa teoretiker i huvudet.
Syns snart!
Kram

(första tentamen avklarad idag..)

6. harry - 29 mars 2009

Halloj!
Jo det vore nog kul att få jobba med er ! det är jag nog övertygad om 🙂
ha det gott Harry

7. ingerla - 30 mars 2009

Bengt!
Om det är det ok för dig, vänligen maila mig på nedanstående adress. Det är en ”grej” som jag personligen vill prata med dig om, Mvh Inger
inger.lanner@ltdalarna.se


Kommentera

