jump to navigation

Steg, steg, steg idag har jag gått 10 110!!! 31 mars 2009

Posted by annie0808 in dagbok.
trackback

Det senaste samtalsämnet här på C-op är steg. Vi har nämligen engagerat oss i en företagsstafett som går ut på att samla ihop så många steg som möjligt för att komma till Prag innan 30 maj. Vi är indelade i lag om 6 personer och så tävlar lagen mot varandra och mot alla andra företag i Sverige. Alla är utrustade med en stegräknare  som man läser av varje dag.Man ska också räkna om alla andra aktiviteter man gör, typ, simning, cykling, jympa till steg, det finns en lååång lista över aktiviteter.

Oerhört engagerande grej må jag säga! Vi går som aldrig förr, inte ett gnäll över att sterilförrådet är långt bort eller att man glömt något i sänghallen. Många på den här avdelningen har ju ”tjockt pannben”,dvs utrustade med tävlingssinne så nu är det hårt! (Kanske ligger det för oss som orkar jobba i den här branschen, vi måste ha ”tjockt pannben” för att klara av vårt yrke??? Eller vad tror ni?)

Man kan ju tro att op-syrror bara står, men nog går jag ihop 7000 steg på en dag på jobbet. En timmes jympa -9000 steg till. Är inte detta en utmaning till alla op-avdelningar i Sverige??? Häng med vetja! Bidra till folkhälsoarbetet. Svenska folket blir visst bara tjockare så detta är väl utmärkt!

Fast här i Dalarna är folk mycket sportiga har jag som inflyttad, märkt! När jag bodde nere i Västmanland var alla oerhört imponerade över att jag åkte Tjejvasan varje år. Här i Dalarna är det ingen som lyfter på ögonbrynen om man åker Tjejvasan, Halvvasan, Öppet spår och Vasaloppet samma vecka.

Så nu går vi på då!!!

Men jag undrar över varför det saknas vissa punkter på aktivitetslistan, såsom måla taket, slipa hallgolvet, skrapa gamla fönster, sånt blir man ju svettig av!! Måste väl motsvara 6000 steg att slipa en gammal trätrappa, eller vad tror ni!?

Godnatt, i morgon ska jag gå 17 000 steg tror jag…är det någon som tänker gå fler???

Annie

Kommentarer»

1. harry - 01 april 2009

Stämmer bra ! Här i eskilstuna c-op jagas det också steg. Igår fick jag ihop allt som allt, med motion ihop drygt 16000 steg. Jag ska dra ner på hetsen att jaga steg, risk att man får compartment syndrom på dessa hårda golv. Köra mer cykelträning inför vätternrundan!
Lycka till med dina 17000 steg idag !
harry

2. Annie - 02 april 2009

Tack!
Fast jag gick bara 11 700 steg, några japaner kom i vägen!


Kommentera

