jump to navigation

Kontaktsvårigheter 04 april 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Jag och min bästa kompis har ätit lunch tillsammans och vi ska precis skiljas åt när hon skriker efter mig; ” … -Du förresten Anna, jag ringer dig på jobbet imorgon!!… ”. Sen stannar hon upp, får en rynka i pannan och mumlar lite fundersamt; ” .. men, var jobbar du egentligen .. hmmmm… tror inte jag har ditt jobbnummer, faktiskt!? …”. Hon trycker frenetiskt på sin mobiltelefon och söker efter mitt jobbnummer. Som inte finns. Vet jag redan.

Känner ni igen detta?! Just på denna punkt tycker jag att vi skiljer oss rätt rejält från övriga arbetande människor på olika arbetsplatser i Sverige. Vi är inte så lätta att nå under arbetstid, eller hur? Vi har inga egna telefon-nummer där vi kan nås, utan bara ett stort gemensamt nummer till en sektionsledare, stackarn, som när någon söker oss måste spåra oss någon-stans på op-salar, sterilcentralen, materialförråd, protesförråd, personalrum, omklädningsrum, toalett!!, suturförråd, soprum, preparatrum …. m m…. Att lösa ett Beck-fall, mina vänner, kan vara lättare än detta!! Promise!telefon1

Exempel: Vi står mitt i en mycket känslig kärloperation. Op-laget har i flera timmar arbetat tystsamt under total koncentration. Ingen törs andas …. (Narkosen borde oroa sig ibland!!) …. då det plötsligt kommer ett telefonsamtal till mig som lyckats ta sig fram genom alla telefon-kopplings-snårigheter …. och försiktigt glider jag ifrån såret, tänker oroligt på vad som kan ha hänt, och smyger fram till telefonluren som hålls upp av undersköterskan och lyssnar med hjärtat i halsgropen; ”… -Hej mamma! Får jag följa med Magnus hem idag??? ..”

// Bye bye Anna 🙂

Kommentarer»

1. harry - 04 april 2009

Helt riktigt!!
Min vänner har inte mitt jobb nr pga denna embarmliga svårighet att få tag på mig. Har avstyrt mina barn att försöka nå mig på jobbet. Endast vid extrema nödsituationer. men men det är som att jobba som hemliga spioner på uppdrag långt ifrån all räddning. Bara att klara sig bäst man kan på dessa superhemliga uppdrag.
harry

2. annakempe - 04 april 2009

”Hemlige Harry” är kanske ditt riktiga namn ….. 🙂 // Anna

3. Göran =) - 04 april 2009

HAHA mamma jag förstår dig men vad ska man göra när pappa är i typ tyskland på affärs resa :S 😀

4. harry - 05 april 2009

Kanske ett passande namn ? 😉
Vem vet ? ha ha ha


Kommentera

