jump to navigation

Nu är det mycket på gång, hur skall jag hinna, var skall jag börja? 07 april 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Oj, så mycket man skall hinna med samtidigt, eller hur? Till slut, som nu i kväll vet jag inte vad jag skall börja eller sluta med, det är så himla mycket som skall hinnas med! Jag tar och bloggar lite, så får vi se sedan……

När jag kom hem efter jobb, stall och handling sken solen fortfarande, helt underbart, förutom att jag insåg hur smutsiga fönstren var, så roligt det vore att byta gardiner! Men först var det ju det där med maten för hungrig var man ju med, fast egenligen ville jag ju ut och jogga, det blev ingen pilates på boll i lördags för då jobbade jag med D-uppsattsen istället. Kanske borde jag se över tvätten också, vad skall jag ha på mig när vi åker till EORNA kongressen i Köpenhamn nästa vecka, undrar vad det blir för väder förresten? Men oj o joj, först är det ju påsk, vad skall vi äta när barnen kommer hem och allt, så roligt det skall bli!Undrar när jag skall hinna handla, jobbar både skärtorsdag och dessutom kväll med beredskap på långfredagen..hm, nåja det ordnar sig nog!

Jobbade 7-14 turen idag. Vi var ett bra team, som tog hand om ortopedens akutlag idag. Vi hann dessutom med att hjälpa gyn med ett par akutoperationer. Efter att ha gjort id-kontroll och välkomnat en av våra patienter, säger patienten medans vi rullar in till operationssalen, -det känns så trevligt och tryggt här som om det är en bra plats att arbeta på, det ligger liksom ”i luften”!

Sådana kommentarer gör en glad, man tänker efter lite och konstaterar att patienten har helt rätt! Centraloperation i Falun ÄR en fin arbetsplats, helt klart! Så skönt att ha ett arbete, dessutom inte vilket arbete som helst, att vara operationssjuksköterska, det är fantastiskt alla dagar, så är det bara…..Hejå från Inger

Kommentarer»

1. harry - 08 april 2009

Jaa, det är en glädje att få läsa eran blogg !
Klart man blir nyfiken på Falu Cenatloperation !
harry

2. annakempe - 08 april 2009

Roligt att sprida glädje…. och ja, nyfikenhet … det är ju precis det vill väcka, så att vi kan bli fler inom detta yrke! Glad Påsk på er alla op-syrror! // Anna


Kommentera

