jump to navigation

Det blev inte ägg och sill – det blev grill 11 april 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

 Oj ,Oj, jag tror faktiskt att jag hunnit med det mesta (i alla fall mycket av) det jag hade ångest för häromkvällen!

T.o.m. lite mer än vad jag beräknat. I natt hade jag efter mitt kvällspass beredskap i hemmet. Straxt efter två ringde telefonen, min man (som också hade bakjour på Kvinnokliniken svarade) , Akut snitt, hörde jag honom säga. Oh, så skönt tänkte jag, då är det inte jag som behöver åka iväg! Jag vände mig om på andra sidan och tänkte sova vidare. Då knuffar han på mig och säger, – Upp med dig, du måste åka nu! Va, säger jag, var det inte akut snitt, då är det väl du som skall åka och inn, inte jag? Men, det var jag! Natt teamet höll på med en blindtarmsoperation och ett kejsarsnitt behövdegöras omgående. Jag klädde på mig lite raskt och hoppade i bilen, som stog klar i rätt färdriktning med skylten för rätt att parkera på vår bakjoursparkering ilaggd i rutan.

Jag fick nöjet denna natt, att vara med och känna glädjen åt att hälsa en ny liten världsmedborgare VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN! Det är lika fantastiskt varje gång, det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det sker, man blir bara så lycklig, när den lilla försiktigt lyfts fram…. och ett nytt liv har sett dagens ljus!!!!!

 När jag åker hem, är kl 03.45 och en otrolig fullmåne lyser över Falun, så vackert, så vackert! Jag önskar den lilla nyfödda flickan, liksom alla er andra, allt gott och en God fortsättning på PÅSKEN!

Ps. – Det blev inte ägg och sill utan istället grill, till middag idag! Tusen Tack SOLEN!

Ingerimg_55351

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

