jump to navigation

Bara ögon för varandra 24 april 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Hej alla läsare!

Har haft en spännande dag med kärlkirurgi på hög nivå. Inte mitt vanliga arbetsfält dock (är ju ortopedsyrra!), vilket krävde att jag verkligen sträckte på mig. Vi var fyra personer runt såret, en stor doktor, två mindre doktorer, och så jag. Fyra timmar tillbringade vi tillsammans under denna operation, genom ”vått” och torrt. Vi opererade intensivt, men fick även utrymme för vanligt ”prat”. Ett mycket bra teamarbete måste jag säga, och jag kände mig så nöjd efteråt.

Efter denna långa arbetsdag står jag slutligen vid hissen för att åka hem. Där möter jag en annan tjej, hon ser glad och trevlig ut, och vi börjar småprata medan vi väntar på hissen. Efter några inledande fraser …. ja, då börjar vi granska varandra lite närmare ….. tittar varandra lite extra i ögonen …. och jaaaa…. är det inte?? ….. jo, men visst ….. Men, hallå … är det inte duuuu?? Är det inte vi som har jobbat ihop hela dagen???  Jo, det är det!! 🙂

// Bye bye Anna

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

