jump to navigation

Nya skor… 01 maj 2009

Posted by annie0808 in dagbok.
trackback

Nu ska jag blogga om något så oseriöst som skor så alla ni som inte vill läsa om oseriösa saker, sluta läsa NU.

Jag har köpt nya arbetsskor, fick så ohemult ont i fötterna av mina gamla träskor. De nya är fina svarta med fräna remmar och hel tå så att man har lite skydd när man blir påkörd av röntgenapparater och op.bord samt mot spill av blod, fostervatten och annat… ja ni vet om ni jobbar på operation, i alla fall …ALDRIG har jag fått så många positiva kommentarer om nya skor i mitt liv förut! Varje dag säger folk ”Har du köpt nya skor Annie!”  ”Nya skor, var har du köpt dem?!” ”Fina SKOR!!” osv Jag har så trevliga arbetskamrater som ni märker, dessutom är ju skorna ett av få igenkänningstecken på oss op-folk. Man tittar in på en sal, ser en op-syster i blå rock -mössa- munskydd, gröna foppa-skor=Inger, en annan sal- blå rock- mössa- munskydd, vita jympaskor= Anna osv. Man vet vilka sorts skor alla har!!!

Våra studenter lär sig detta igenkänningstecken fort. En student som gick med mig tappade bort mig en dag. ”Var var du”, sa hon olyckligt när vi hittade varandra igen. ”Sal 2 som jag sa”, svarade jag. VA!, sa hon, ”hade du vita skor idag???” ( Just det jag vilade fötterna en stund i mina gamla systerskor och hon hade väl förgäves spejat efter en blå figur med gröna träskor.)

Så kan det vara på operation!! Glad vår på er, idag är det sandalväder, eller hur??

Annie

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

