jump to navigation

Väntar med spänning på FRIDA….. 13 maj 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

FRIDA, det är vårt önskeschema det. Den här gången har vi lagt och önskat schema ända till 20/9. Inte helt lätt att veta hur ”ens liv ser ut” och hur  man vill jobba så långt fram i tiden, eller hur? Denna vecka sitter två ”stackars” kollegor, våra schema-administratörer, slår sina kloka  huvuden ihop och försöker att pussla ihop våra önskningar. Inte ett helt lätt jobb vill jag påstå. Det är deras uppgift att se till att det finns tillräckligt med ”gubbar” på alla arbetspass. Ibland är det så olyckligt att ingen har valt ett visst pass, men någon måste ändå ta det, då blir det deras svåra beslut att utse någon att arbeta. Det är det jag menar -vänta med spänning på resultatet av FRIDA.

LYCKA TILL, att få ihop schemat även denna sommar!

Barbro och Marianne, ni gör ett fantastiskt arbete!!!  // Inger

Kommentarer»

1. Rapp - 13 maj 2009

Vad skönt med önskeschema. Tänk på alla som har fast schema med två kvällar i veckan och varannan helg. Det finns fördelar med op.avd jämfört med vårdavd.

2. ingerla - 14 maj 2009

Önskeschema är toppen, även om man naturligtvis inte kan få precis som man önskat. Men, man kan ändå påverka sitt schema i stor utsträckning som det ”passar in i ens liv” för tillfället. För mig tex, som är beroende av ljuset/årstiderna när jag skall rida är det superbra! På somrarna kan jag jobba dagtid varje dag utan att behöva bekymra mig om när det blir mörkt. Vintertid däremot väljer jag helst morronpass i kombination med kvällspass, på så vis kan jag utnyttja dom ljusa timmarna i stallet.
Precis som du kommenterar är detta en, FÖRDEL (av alla andra) vi har, att jobba på op.avd jämfört med avdelning.
C-op i Falun är en JÄTTE-BRA arbetsplats på alla vis! // Inger:)


Kommentera

