jump to navigation

Tack, till ”obecitasgruppen”! 18 maj 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Tack, till ”obecitasgruppen” för en fin presentation av ert projektarbete om laparascopisk obecitaskirurgi, på vår studiedag i fredags!

Vi fick höra både om bakgrunden till projektet, patientens placering på operationsbordet, hur man söver patienten , operationsmetodik och genomgång/demonstration av instrument. Tyvärr, räckte inte tiden till denna gång, annars var tanken den att en patient skulle medverkat och berätta sin upplevelse av operationen. Hoppas, det kan bli av en annan gång, det är alltid intressant att höra patienter berätta! Dom anestesisjuksköterskor i  projektgruppen som varit på både pre och postoperativa besök, berättade ändå att patienterna var mycket motiverade till operationen och att dom flesta mådde bra och var nöjda efteråt.

Tanken är nu att fler och fler medarbetare skall få möjlighet att ”slussas” in och vara med vid dessa operationer. Spännande eller hur!  // Inger

Kommentarer»

1. RockChick - 23 maj 2009

Jag har gjort en sådan operation och jag har bara positiva saker att säga. Det var första gången jag opererades och första gången jag låg på sjukhus. Dessutom i en främmande stad, så jag var ensam. Men personalen var jättebra, operationen gick fint och jag fick mycket hjälp efteråt.

2. ingerla - 24 maj 2009

Roligt att höra att allt gått bra för dig! Hoppas våra patienter blir lika nöjda!
Tack för ditt inlägg på vår blogg! // Mvh Inger


Kommentera

