jump to navigation

En fantastisk upplevelse till! 23 maj 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Som fortsättning på inlägget, en natt på operation, fick jag vara med om en fantastisk upplevelse till med anknytning till födelse!

Det var när jag efter att ha sovit några timmar, var ute och red. Plötsligt, fick jag se något på stigen ca 20 meter framför mig! Jag gjorde halt med min häst, för att se bättre. Är det en räv, som står därframme på stigen?

Hjärtat, började slå på min häst, han såg inte heller vad det var. Vi smög 10 meter till framåt på stigen! 

Då, såg jag vad det var,…..en liten söt bambi, på vinglande ben (såg ut som fyra tändstickor i kors) stog där mitt på stigen och undersökte något spännande.

Jag och min häst gick försiktigt ca 5 m till framåt. Då kom rådjursmamman  smygande fram och försökte förmå sitt kid att följa med henne. Hon lockade på bambin för att  få den med sig till andra sidan av stigen. Den lilla var som andra barn, trottsig och följde inte med sin mamma! Jag och min nu mycket nyfikna häst avancerade till endast 1 m från bambin! Den var så otroligt söt! Vände sitt lilla huvud välkomnande mot oss och hade jag inte styrt bort min häst, tror jag nog attt  dom gärna nosat på varann.

Häftigt, att få vara med om en sådan upplevelse, kan inte säga annat….// Inger

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

