jump to navigation

Blodbrist på Akademiska sjukhuset i Uppsala 26 maj 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Oj, hörde på bilradion i eftermiddags att det råder stor brist på blod på Akademiska, så stor att 15 operationer fick ställas in idag! Bekräftades på tv nu i kväll också att det verkligen är så illa. Stackars alla patienter som får sin planerade operation uppskjuten, fast jag tror ändå att dom förstår när dom får höra varför.

Hoppas, riktigt många människor har uppfattat hur akut läget är och uppsöker blodcentralen snarast för att ge sitt bidrag! Blodbrist har även förekommit i Falun och säkert på många andra sjukhus runtom i Sverige.

Ett tips om man är tveksam till att ge blod är att gå in och läsa på Geblod.nu  // Inger

Kommentarer»

1. Mette Ludvigsson - 26 maj 2009

Hej!

Vilken bra blogg ni skriver! Själv har jag i veckan startat upp en blogg om utveckling av närsjukvård och fick tips om att gå in och läsa er blogg. Om ni vill titta på bloggen jag och mina medarbetare precis startat är adressen http://www.angeredsnarsjukhus.blogspot.com

Kul med ny utveckling även inom vården som många förknippar med rigida institutioner.

Vänliga hälsningar
Mette Ludvigsson

2. I våran lilla vrå ( C ) - 27 maj 2009

önskar jag kunde ge blod… bor i uppsala. Men är så himla nål/sprut-rädd… uch! Men många av mina bekanta ger blod och jag stöttar dom!

Ha det bra

3. annakempe - 27 maj 2009

Hej ”I våran lilla vrå”,

Stackars dig som är rädd för nålar och sprutor …. men du är inte ensam … många är det må du tro. Dock inte jag … jag dras till det, därför är jag operationssjuksköterska som du förstår. Bra att du har vänner som ger blod. Jag tror att ungdomar idag är väldigt bra på det. Ha det så gott!! // Anna

4. annakempe - 27 maj 2009

Hej Mette!
Så roligt att du blivit tipsad om vår blogg och framför allt att du gillar den. Ja, visst är det stimulerande att följa med i utvecklingen även för oss inom vården. Det behövs. Kikade på er blogg … toppen! Det finns så mycket man kan göra med en blogg, man måste bara lära sig allting och det tar tid. Så nu kör vi vidare … eller hur?! // Hälsningar Anna


Kommentera

