jump to navigation

Sommar, sommar, sommar….. 28 juni 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

j0236472      Så underbart, + 30 grader när jag i eftermiddags cyklade till jobbet!

      Det var faktiskt riktigt skönt att komma in, dessutom hade vi ett lugnt pass!!!!!

Precis som Anna skrev upplever även jag, att veckan har varit mycket intensiv på C-op. I tisdags morse när jag började 07.00 fanns 16 akuta patienter anmälda! Onsdagen jobbade jag natt och vi opererade hela natten.

I dag sade vår assistent (som skall bli narkosläkare) någonting roligt till mig, när jag sterilklädde honom:  Inger, vet du vad enda skillnaden mellan en terrorist och en operationssjuksköterska är? Terroristen kan man förhandla med! (Ha, ha jag blev inte sur, kanske är det så vi upplevs ibland). Då provade han en annan variant, Inger vet du vad det är som skiljer en operationssjuksköterska från en PittbullterrierLäppstiftet, upplyste han mig (fast jag använder ju inte läppstift, så det tar jag inte åt mig av).  Operationen gick förståss bra och assistenten var duktig, det måste jag erkänna!

När jag cyklar hem i sommarnatten är det fortfarande varmt, + 26 grader. Njut och Ha det gott! // Inger

Kommentarer»

1. annak - 29 juni 2009

Nähä han hade fel ang pittbullterriern, det ska vara NARKOSSKÖTERSKOR så det så!! (Dessutom syns det ju när de har läppstift) Terroristen är helt rätt lättare att förhandla med än op-syrror! Hälsningar från Annie( som tillbringar denna ljumma sommarnatt på op och just nu väntar på nästa patient)


Kommentera

