jump to navigation

Avkopplad …. men uppkopplad 04 juli 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Efter flera långa dagars intensiva arbets-pass har jag äntligen ett par dagars ledighet …. mmmmm. Packade snabbt en överlevnadsväska och for ut till sommarstugan där resten av familj och släkt badar och solar. Ni som har sommarstugor inom familjen vet att det innebär inte bara sol o bad, utan det förpliktigar också med sådant som fönsterskrapning, bygga vedbod, städa dass, tömma hinken (blä), slå gräs, olja in terass med mer med mera. Arbetsläger kan ibland vara rätt benämning. 🙂

Jag har nyss avslutat kittning av ett fönster, det är sååå svårt och resultatet blev sådär ….. nästa ska bli bättre har jag bestämt. Tänkte plötsligt att jag nog borde skriva lite på bloggen. Hmmm… men det får ju vänta tills jag är tillbaka i stan där datorn finns, kom jag på. MEN …. gott folk ….. kom jag plötsligt ihåg att jag hade sett något som påminde om en dator på matbordet i stugan. Kunde det verkligen stämma ….. jag rusade in och JOVISST … någon i tjocka släkten har anammat den nya moderna tekniken med mobilt bredband (troligen någon yngre medlem i klanen!!) och släpat hit en sådan utrustning ut i vildmarken. Med spänning sitter jag nu och bloggar …. och jag tror faktiskt att det fungerar. Modernt!!

Nu ska jag bada igen .. och samla kraft inför nästa arbetspass på Operation, söndag morgon. // Bye bye Anna 🙂

Kommentarer»

1. Bengt W - 04 juli 2009

Opsyrran bloggar från sitt arbetsläger ute i vildmarken, jo jag tackar! Nu väntar hela Världen på att Opsyrran börjar twittra. Kanske kan vi få följa en spännande operation direkt på Twitter…
Och det bästa av allt; det behövs ingen penna för att twittra.
https://opsyrran.wordpress.com/2009/07/02/vem-har-tagit-min-penna/

2. annak - 04 juli 2009

”… väntar hela Världen på att Opsyrran börjar twittra ..” Nja, låt mig vara lite tveksam … 🙂 .. riktigt så betydelsefull för världsläget är nog inte vår blogg … än. Men du har rätt, det behövs ingen penna. Roligt! // Hälsn Anna

3. deeped - 14 juli 2009

Säg bara till så ska jag lära er twittra. Det har ju redan skett live-twitter från en operationssal eller hur Bengt? Och Anna, kommer du ihåg vad jag sa – att bloggandet blir lite livsstil och att man tänker ”det där skulle jag kunna blogga om” 🙂

4. annak - 15 juli 2009

Mmmm… jag har läst om live-twitter från en op-sal, det är riktigt. Tror dock att det är att dra det lite föööör långt i vårt fall. Vi stannar här på bloggen. Den tycks fylla sin funktion när man ser hur många som besöker den. Det är så roligt!! Och ja … visst blir det en livsstil. Du hade rätt, igen! // Hälsn Anna 🙂


Kommentera

