jump to navigation

Operationssjuksköterska köper skor 09 juli 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Denna sommars första halva har inneburit ett högt arbetstempo för oss på Operation. Har aldrig varit med om något liknande, puh! Så förra veckan var jag tvungen att köpa jag nya arbets-skor….. hade sprungit så mycket att de helt enkelt föll isär…. hjälp! Men, att köpa nya skor kan ju också kännas lite roligt … att få något nytt. (Den som säger att man inte kan shoppa sig lycklig vet inte vad han talar om … , eller hur 😉 )

Gick in i en sportbutik och begärde hjälp. En ung man där verkade mycket kunnig och guidade mig rätt bland tränings-skorna. Jag ville ha en Asics-sko asicsmed pronations-stöd. ”…Ja, då är det dessa skor som du ska ha …. och de finns tyvärr bara i svart” sade sportkillen, lite ursäktande. Han kanske trodde att jag ville ha vita skor. Men se där hade han helt fel!!!! Jag utbrast glatt (utan att tänka mig för) ”…. Ååååhh så bra! Då syns inte blodfläckar!!”.

Hmmmm …. ibland ska man tänka sig för innan man öppnar munnen … och minen hos denna kille går inte att beskriva …. han backade några steg och så mycket skeptisk ut. Jag funderade en kort stund om jag skulle börja förklara mig … men… NEJ…. Jag tog skorna, betalade fort (under pinsam tystnad) och avlägsnade mig snabbt från butiken. Har inte riktigt bestämt mig om jag kommer att handla där mer …. 🙂 // Bye bye Anna (very happy med svarta skor)

Kommentarer»

1. Jenny - 09 juli 2009

Hahahaha, jag hade velat sett den killens uttryck när du fällde den kommentaren 😉

2. annak - 09 juli 2009

Mmmm… faktiskt obetalbart! // Hälsningar Anna

3. Elisabeth - 09 juli 2009

Hahaha! Vilken humor!

4. Bengt W - 15 juli 2009

Hur var det nu med skor, tåhätta och rulla operationsbord…!?

5. MedTechbloggen » Blog Archive » Foppa i vården - 19 augusti 2009

[…] för att svarta skor kan vara praktiska i en Op-sal, blodstänk syns inte så väl, hoppas jag att vi återigen får se de färgglada skorna på glad personal ute i vården. Dock, […]


Kommentera

