jump to navigation

Semester… 10 juli 2009

Posted by annie0808 in dagbok.
trackback

IMG_1760Två arbetspass kvar sedan är det rast, vila, inget blod på handskarna på fyra veckor, möjligen lite målarfärg… sovmorgnar, sitta på bryggan och sörpla vin, cykla (om det nu slutar att regna bara!!)

Min syster som är författare, journalist, egen företagare i bokbranchen, kort sagt free lance, hon förstår inte det där med fyra-veckors- semester. Hon jobbar när hon vill eller måste….oftast vill hon inte så mycket på sommaren.

Hon brukar förfasa sig över mitt liv- slita hela året och sen ynkliga fyra veckor då allt roligt ska hända!!!!

????

-Fyra veckor och sen in i ekorrhjulet, vilket liv!!!

”Men men”  brukar jag inflika ” jag är ju ledig en vecka på vintern också…..förresten gillar jag att gå till jobbet, jag tycker att mitt jobb är kul, jag vill vara där!”

Vid det laget brukar mina syskonbarn komma till min hjälp. Vi skulle vilja att du hade ett sånt jobb som Annie, mamma,  för hon får lön varje månad, vi får alltid höra ”OM min nya bok säljer bra DÅ kan vi åka på semester, vi hatar att aldrig veta!!”

 Där ser man!

Sen har jag hört att min syster använder mig som ett pittoreskt exempel . ”Tänk, jag har en syster ute i obygden (hon menar utanför tullarna) som jobbar inom vården, hon älskar sitt jobb, hon tycker att det är KUL att gå till jobbet!!! Vad ger ni för det??”

Men så är det kära syster och andra, vi operationssjuksköterskor har en hög arbetstrivsel, vi gillar faktiskt att gå till jobbet, vi trivs i stor utsträckning med vårt yrkesval.

Men nu ska det bli skönt att vara ledig, vi har slitit hårt den här perioden. Och välkommen tillbaka, alla ni som haft era veckor för den här sommaren. Hoppas att ni har laddat batterierna och känner er glada och utvilade och redo för nya arbetsinsatser!
Annie  😉

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

