jump to navigation

Bakvända veckan 22 juli 2009

Posted by guran69 in dagbok.
trackback

Den här veckan ska jag bara jobba nätter och kvällar. Det blir lite annorlunda då. Det känns lite mer som sommar också, för man är mer hemma på dagarna bland alla semesterfirare. Första natten hade vi det ganska lugnt. Vi opererade under kvällen och senare under natten var det inga patienter. Det enda spännande som hände var att undersköterskan fick gå på kvällsutflykt till den stängda kirurgmottagningen och leta efter ett läkemedel som vi inte hade. Efter dessa efterforskningar så pysslade vi med lite efterarbete och sedan var den natten slut. Avslutningen på passet blev dock lite speciell eftersom jag på väg hem upptäckte att jag hade bytt till mina privata kläder men sedan tagit på mig mina arbetsskor igen och travat ut genom sjukhusdörrarna. Ja, så kan det gå!

/Maria 😉

Kommentarer»

1. Tanja - 23 juli 2009

Hej, Maria!
Jag vill tacka dig för dina inläggningar. Det är intressant att läsa om din vardag särskilt när det gäller beskrivinig av ditt jobb.
Jag är färdig ssk i januari 2010 och tänker söka vidare op-ssk utb. höst 2010.
När jag läser din dagbok får allt mer inspiration och motivation till att utbilda mig vidare som op-ssk. Det är ju så spännande. Jag är bara inte säker om det finns stor chans för mig att söka med så kort tid erfarenhet ( ca 8 månader). Krav är ju ett års erfarenhet som ssk…..
Vad tror du? Är det värt att prova och söka ändå?
P.S. Jag läste extra kurser under min utbildning (akut, vetenskaplig skrivande) och har lite högre högskolpoäng än 180. Hoppas det kan hjälpa vid ansökningen.
Tack!!
Tanja

guran69 - 23 juli 2009

Vad kul att vi kan vara en inspirationskälla! Det är precis vad vi har hoppats på med bloggen. Jag vet att kraven på erfarenhet som ssk har varierat på olika studieorter så det kanske kan vara värt att kolla upp det. Det är klart att du ska söka. Det är alltid värt ett försök, går det inte den här gången är det bara att komma igen nästa gång. Stort lycka till!
/Maria

2. Sofia - 29 juli 2009

Hallå!

Du verkar ha kommit in i jobbet efter semestern. Vi har fullt upp inför festen på lördag, sedan är det semesterstopp för oss också! Tycker att det är kul att gå in och läsa er blogg ibland. Vi har en husblogg men vi uppdaterar alldeles för sällan och det är ju det som är grejen med en blogg- att man är duktig på att uppdatera. Där är ni betydligt bättre:)

/Sofia

guran69 - 30 juli 2009

Ja, det är full rulle. Jag jobbar tredje veckan efter semestern så nu är jag inne i andra andningen. Ha en kul fest och stort grattis! Själv får jag ge mina tjänster till landstinget på lördag!

Vad är adressen till er blogg?

/Maria


Kommentera

