jump to navigation

Kära gamla C-op, då var det dags igen….. 11 augusti 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Det kändes bra igår kväll när jag packade väskan för att återgå till vardagen igen, efter 4 veckors ledighet.

Passerkort, nycklar och mat, allt hittade sin vanliga plats och det fanns gott om lediga P-platser i garaget i morse. Jag kom tom ihåg min kod på stämpelklockan!

Bra början, eller hur?

Roligt att träffa arbetskompisar igen, en del har jag inte sett på 2 månader eftersom vi har 2 semesterperioder.

Jag hade ”utvecklingsdag” idag, många mail att läsa och besvara när man varit ledig en längre tid. Schemat för kommande period skulle gås igenom och placeringar göras för studenterna som kommer snart – roligt arbete!

Var också tvungen att uppdatera mig nere på operationsavdelningen. En hel del instrument och material har bytt plats tillfälligt sedan sist jag var i tjänst. Sterilcentralen är under ombyggnad och T-dock skall införas i höst, så lite rörigt är det allt för tillfället.

Helt plötsligt var kl 16.30 och det var dags att gå hem. Skönt, nu har jag i alla fall koll på läget inför morgondagens kvällspass. Vem vet vad som väntar då? Skall det bli lugnt, vilket jag hoppas (för jag jobbar natt på torsdag)  eller är det så mycket att göra, att vi som har beredskap måste stanna kvar? Vi får se, det är nog bäst att packa ner en extra macka i väskan.

Hej så länge! // Inger

Kommentarer»

1. Stephan Philipson - 13 augusti 2009

Hej Op syrran!
Som ni kanske har sett finns det nu tillgång till en spännande reklamfri plattform för information om läkemedel och medtech produkter .
http://www.medicininstruktioner.se
Jag skulle uppskatta om ni tycker till

2. ingerla - 14 augusti 2009

Hej Stephan!
Tack för tippset! Vi kollar och tycker till. Kan ta ett innan vi 4 bloggande opsyrror träffas, men vi hör av oss……..den som väntar på något gott osv……Mvh Inger

3. Stephan Philipson - 14 augusti 2009

Hej
jag ser fram mot era synpunkter och följer er blogg med stort intresse
trevlig helg
Stephan


Kommentera

