jump to navigation

Lösenord, tack! 11 augusti 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Igår skulle jag boka in min bil på service hos en bilverkstad. Mekanikern och jag försökte gemensamt att hitta ett bra datum för detta och jag hörde hur han mumlade för sig själv i telefonluren;  ”….. hmm… vad var det nu igen … hmmm… få se …. nej…. men kanske …. nähäjjjj….ööööhhh …..”. Jag skrattade och var tvungen att fråga om det var hans första arbetsdag efter semestern och att han hade svårt att minnas lösenord på sin dator?? JA, precis!!! skrattade han. -Har du också problem med sådant, frågade han? tangentbordDet var jag ju tvungen att hålla med om och berättade att jag snart skulle in på min första arbetsdag (eller -natt), att jag också nästan jobbar på en ”verkstad”, och troligtvis skulle ställas inför samma utmaningar vid datorn (jag tänkte på alla användarnamn för e-post, röntgen, provisio, flex mm). Han önskade mig i alla fall lycka till med mina lösenord …. och jag fick en perfekt tid för bil-service. Tack!

// Bye bye Anna 🙂

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

