jump to navigation

Ett kvällspass i augusti 13 augusti 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Är nyss hemkommen från ett kvälls-arbetspass. Det första på länge efter semestern. Puh …. har ni tänkt på så trött man blir i benen o fötterna när man inte har jobbat på länge. I vanliga fall är det ju inga som helst problem. Vi i den här branschen har mycket vältränade ben! Eller hur?!

Idag har mitt pass inneburit många kejsarsnitt (som alla gick jätte-fint…. grattis till alla våra nya medborgare!) och lite annat mest kirurgiskt. När vi hade en halvtimme kvar på vårt pass, ja då satt jag och mina två kollegor och väntade på patienten som skulle komma, med våra blytunga ben upplagda på varsin pall. Rolig syn … och kanske lite tant-varning?? Men ge oss en vecka …. så är våra ben upptränade igen 🙂 🙂 Promise!!

Såg på vårt schema att jag ska vara i ”disken” imorgon. Det betyder att man diskar sådant som inte Sterilcentralen tar hand om, och det är en hel del. Men det ska bli riktigt roligt, känner jag. Tror förresten att jag tar dit en pall.

// Anna

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

