jump to navigation

FRIDA, snart ett minne blott 23 augusti 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

FRIDA, vårt önskeschema som jag har haft stor nytta och glädje av, skall bytas ut. Det känns riktigt sorgligt! Jag hoppas det blir en stund över på mitt eftermiddag/kvällspass idag, för justering. Det är alltid spännande att se hur många pass man fått av dom helger, kvällar och nätter man lagt in och önskat sig.  

Under justeringsperioden får man försöka byta med varann då man är dubbelt och bemanna pass som ingen tagit. Tanken är att vi själva skall fixa det så att alla passen blir bemannade.

Tyvärr, brukar vi inte klara det. Våra två schemaansvariga operationssköterskor får då slå sina kloka huvuden ihop och tänka till, så brukar det lösa sig. Dom gör ett fantastiskt jobb!

Denna gång är det bara 6 veckors planering, för sedan skall vi gå in i ett annat system HEROMA. Hoppas det blir lika bra som FRIDA!

Kanske någon av er använder HEROMA på er opavdelning? Kul i såfall om någon har lust att delge erfarenheter och tipps. Helst vill jag ju förståss att någon säger att det är toppen och hur lätt som helst att använda sig av!  // 🙂 Inger

Kommentarer»

1. Jenny - 23 augusti 2009

Hejsan !!

Vi använder Heroma hos oss !! Har haft det i ca 4 månader.
Allt som är nytt är ju svårt i början 😉 Jag tyckte det var super krångligt i början. Men man lär sig, bara man får tid avsatt att få hålla på med det !!! Det är lätt att se vem som jobbar ! Jobbigast är när man får röda meddelanden som måste åtgärdas i webklienten. Om man ex inte får lunch en dag så så kommer ett fel meddelande upp. Eller om man får flexa hem tidigare (mer än en tim). Det var inget vi behövde bry oss om tidigare. Så på så vis tar detta system mer tid än vad Frida gjorde… Vet inte om du blev något klokare på detta, hahaha

I vilket fall önskar jag er lycka till med Heroma 🙂
Hälsningar Jenny

2. ingerla - 24 augusti 2009

Hej Jenny!
Tack för ditt svar! Vet inte om jag blev något klokare just nu, men Tack i allafall! Var jobbar du Jenny och har du tidigare använt Frida?Är Heroma kopplat till flexklockan? Kan man se vem man ligger dubbelt med om man gör det? – Puuh, jag har nog för bråttom.
Vi skall få utbildning i Heroma, så då om inte förr får jag väl svar på mina frågor. Sedan är det väl som allt annat nytt, att allt tar sin tid innan man blir van att använda det nya systemet.
Ps. Jag fick dom flesta av mina önskningar tillgodosedda i FRIDA, denna sista justering, känns bra // Mvh Inger

3. Cecilia - 24 augusti 2009

Halloj!
Följer er blogg med stort intresse!
Jag jobbar på operation på US Linköping och vi har haft Heroma ett tag nu. Hade Frida innan och det tar ett tag att vänja sig vid nytt men det går bättre och bättre 🙂
/Cecilia

4. ingerla - 25 augusti 2009

Hej Cecilia!
Kul att du följer vår blogg! Är du engagerad i Linköpings blogg också? Läste på den, att det var många som sökt vub till hösten med Linköping som studieort. Jätte-roligt, Grattis och Lycka till med era studenter! I skrivandes stund vet jag fortfarande inte om vi får några vubbare i höst. Det får jag veta i morron, spännande! I morron kommer i allafall 3 st sjuksköterskestudenter T6, som valt att vara hos oss i 5 veckor på den valbara kursen. Det känns bra, hoppas dom skall trivas och få mersmak, så att dom söker vub i opsjukvård så småningom.
Skönt att höra att du säger att man vänjer sig med Heroma efter ett tag! Ju förr man bestämmer sig för att gilla läget, ju bättre går det antagligen! Hoppas vi hörs igen, Ha det bra!// Inger

5. Jenny - 25 augusti 2009

Hej igen !

Jag jobbar på C-op på Östersunds sjukhus ! Ja man kan se om en tur är dubbelbokad. Heroma är kopplat till flexklockan och vi hade Frida tidigare. Det blev tre ja av tre möjliga 😉

Härligt att du nästan fick ditt önske schema 🙂 Det är skönt när det inte blir alltför stora förändringar i schemat…

Har jobbat kvällen idag, så nu är jag trött och ska sova. Ingen sovmorgon i morgon inte 😉

Ha det fint /Jenny

6. ingerla - 26 augusti 2009

Hej igen Jenny!
Östersund, det tror jag är en fin stad fast det var många år sedan jag var där. Känns som jag måste ge Heroma en chans, när du svarar JA på alla mina frågor. Nästa vecka börjar vår utbildning, skall bli riktigt spännande.
Hej så länge / Inger

7. Jenny - 26 augusti 2009

Go kväll !!

Ja Östersund är en fin stad 🙂
Lycka till på utb till veckan…

Hälsn Jenny


Kommentera

