jump to navigation

Allt var nog inte bättre förr 27 september 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Roligt inlägg du lyckats hitta om oss Dalfolk Anna! 

Mycket har förändrats och det sker ständigt förändringar på operation, dom flesta förändringar är nog ändå  till det positiva ( kan en gammal opsyrra som jag, som snart varit med i leken i 30 år konstatera). 

Ojdå, vart tog dom åren vägen, är jag inte fortfarande en av dom 4 nya som började sin anställning den 10/1-1980?

Ibland känns det faktiskt så! För drygt 3 år sedan började jag jobba 50 % med vårdutveckling och utbildning på vår avd., vilket innebär att man ibland missar en del nyheter i den kliniska verksamheten, precis som dom införs. Men, med den erfarenhet man har i ”bagaget” brukar det lösa sig ändå.

Härom morronen blev jag ”inslängd” på en knäplastik, ett revisionsknä = reoperation av en knäprotes, innebär ca 15 opgaller med olika instrument.

Hjälp, tänkte jag först! Men, när jag började plocka upp instrumenten var det bara så roligt!!!! Det satt så fint i ”ryggmärgen” och var jätteroligt att hantera sina gamla favoritinstrument igen (jag var ansvarig för knäplastiker på avd tidigare)!

Hur vi neg och hälsade, hur ”gamla” kirurger bar sig åt (slängde instrument i väggen osv)  hur vi städade opsalarna ”förr”… ja, där finns mycket att berätta om någon är intresserad? // Ingerj0236472

Kommentarer»

1. Jenny - 28 september 2009

Underbart att höra gamla berättelser…en relativt ny opsyster (1 år i bagaget) läser mer än gärna om ”gamla tider”, så kör hårt Inger! =)

2. Emelie - 29 september 2009

Tycker oxå det verkar roligt, som blivande (förhoppningvis om jag kommer in på högskolan, håll tummarna!!! ) ssk.studerande vill man gärna höra vad de erfarna har i bagaget!

3. ingerla - 29 september 2009

Hej Jenny o Emelie!
Det är kul att läsa om gamla tider! Jag kan varmt rekommendera en bok till er som heter: ALLTID STEGET FÖRE HUNDRA ÅR VID OPERATIONSBORDET av Åke Olsson. Läs den!
Mvh Inger


Kommentera

