jump to navigation

”Utanför rutan” med Anna Anka 05 oktober 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Ni kanske minns att jag i ett tidigare inlägg skrev om en önskan att få jobba utomlands, kanske i ett u-land via någon organisation, typ Läkare Utan Gränser? Oftast stannar det nog vid en dröm för många, men om någon av er läsare har varit iväg …… skriv gärna någon rad om det. Kanske har ni tips om organisationer och tillvägagångssätt för de som fortfarande drömmer 😉

Själv har jag nästan varit i Afrika, kändes det som. Häromdagen faktiskt. Jag blev utsläppt från C-op som ligger på våning 4. Fick order om att åka ända ner till våning 2 (lååååång väg) till Gynbehandlingen för att utföra TVT-operationer (inkontinens-operationer) som har blivit utlokaliserade ner dit. Det var sååååå spännande, må ni tro. Men så vilsen man blir!!! När allt plötsligt inte ser ut exakt som hos oss på C-op. Man ställs inför otroooligt svåra beslut …. såsom;

-Hur tar jag mig rent fysiskt till våning 2??? -Går hissen dit?? -Vad måste jag ha med mig?? -Och vad ska jag ha på mig?? -Finns där vatten och el?? -Finns någon stapel med ljus/monitor?? -Vad gör jag om jag tappar något i golvet?? -Hur mycket extra saker måste jag ta med mig?? -Finns det människor där nere?? -Är det stampat jordgolv??

Skämt åtsido …… det gick alldeles utmärkt. Nyttigt för en op-syrra att få byta miljö, att få improvisera och vara tvungen att tänka ”utanför rutan”. Enda minuset var att de bara hade en sorts munskydd där. Nämligen ett sådant med ”Kalle Anka”-näbb som står rakt ut liksom. Inte snyggt ….. men man får anpassa sig, eller hur?!. //  Kvack kvack  from  Anna Anka!!  🙂

Kommentarer»

1. Anna-Maria Iglesias - 09 oktober 2009

fast det var iallafall stampat jordgolv, eller hur? 😉

2. annak - 10 oktober 2009

… ha ha …ja, nästan. Tur att det ska byggas nytt så småningom. Det kommer att bli toppen! // Anna


Kommentera

