jump to navigation

Grymt spännande 18 oktober 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Imorgon händer det. Spänningen är oooolidlig. Jag ska nämligen få influensa-vaccinet. Eller åtminstone hoppas jag på det. Gick miste om det i fredags, då tio kollegor till mig redan hade fått det. Det tycks som så att ampullen (eller flaskan?!) blandas till tio sprutor, och att man av sparsamhet måste distribuera det till tio personer då, direkt. I fredags var jag den elfte personen och fick således vänta till på måndag. Imorgon ska jag och nio andra kollegor stickas i höger arm på löpande band!

Ytterligare ett spänningsmoment verkar vara huruvida man får ont i armen eller inte, något dygn senare. -Aj aj aj….. så vissa klagar! -Kan knappt lyfta armen! -Det gör svin-ont!!  (….. ha ha) -Åh, jag fick så ont i huvudesprutat! Känner mig så sjuk!!

Känner mig lite tveksam. Sååååå ont kan det väl inte göra? De verkar lite schåpiga (hmmm…  stavas det så?!?!) mina kollegor faktiskt … 😉 Man får väl bita ihop och visa att man är en riktig dal-kulla, eller hur.

// Bye bye Anna (Lovar att återkomma med smärt-rapport)

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

