jump to navigation

Vaccinationsfeber 24 oktober 2009

Posted by annie0808 in dagbok.
trackback

Jamen jagblev ju också sjuk av vaccinationen. De flesta som vaccinerar sig blir faktiskt lite sjuka, men det beror väl på att ingen är immun mot den här influensan. Jag fick precis som Anna, en blixtrande, blixtrande huvudvärk, jätteont i armen, lite feber och var allmänt ynklig i en dag. Men dagen efter hade mitt samarbetsvilliga immunförsvar ställt allt tillrätta igen och jag mådde utmärkt. Man kan ju förstå hur sjuk man ska bli av den riktiga influensan när man blir så krasslig av bara lite vaccin!!

Dessutom känns det rätt för mig som arbetar i vården och träffar  svårt sjuka och/eller infektionskänsliga människor att vaccinera mig. Tänk om jag i mitt arbete smittar någon som blir jättesjuk och som kanske inte klarar att få influensa! Det finns ju faktiskt människor som dött av svininfluensa, men hittills har väl ingen dött av vaccinet. Man blir bara lite ämlig en dag eller så.

Nu tror jag att det snart är färdigvaccinerat här på C-op, i alla fall. Det blir ett ”uppsamlingsheat” för de som är kvar nu i veckan.

Nöff på er!  
Annie

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

