jump to navigation

Systerlig samhörighet 30 oktober 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Puh, är just hemkommen från en promenad med vår hund Pricken. Vi gick en lång härlig skogspromenad där morgonsolen silade sig genom trädkronorna, höstlöven låg som en matta över marken och tystnaden var tung och vilsam.

Plötsligt ser jag att det kommer folk på stigen, jag böjer mig ner och kopplar Pricken …. (… ”men vänta, var det verkligen en människa jag såg ..?)

Jag tittar upp och finner att jag står öga mot öga med en stor älg …. svälg! Han blänger på mig en lång stund …. nej förresten, … det är inte en ”han” för han har inga horn … (ja ja, … taggar heter det nog 😉 ) Det är en tjej-älg!!

Vi tittar på varandra en lång stund jag och tjej-älgen i en upplevelse av total systerlig samhörighet (jag tycker om att inbilla mig sådant!!). Jag sade: HEJ! och tänkte ”-Du hade allt bra tur, som överlevde älg-jakten, grattis!”

älg

Sedan bestämde hon att det fick räcka med mänsklig närkontakt, vände på (älg-) klacken och travade majestätiskt tillbaka in i skogen. Jag och Pricken (nu med nosen i vädret förstås) stod kvar en stund och jag kände mig på något vis lite välsignad där i morgonsolen efter mötet med skogens drottning.

// Trevlig Hälg på Er!!   Anna 🙂

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

