jump to navigation

Sticka och virka…. 08 november 2009

Posted by annie0808 in dagbok.
trackback

am_stickning_5_jpg_178025cHar ni märkt att det är modernt att sticka igen?? Upptäckte till min glädje att den gamla kära beställningskatalogen för garn låg i fikarummet. Den har vi inte sett på många år.  TÄNK vad vi stickade förr när vi jobbade natt!! Många, många tröjor, vantar, mössor och sockor har tillverkats i nattens mörker på alla arbetsplatser inom landstinget. Var det lugnare då? Nu hinner man aldrig ens tänka ”stickning”! Fast en av mina energiska kollegor tog faktiskt fram en liten stickning sist jag jobbade natt. Vi hann beundra den lite sen kom det en Aorta ”på två hjul” och sen glömde vi allt om stickning………

Fick också tips på hur man får tag i stickbeskrivningar nu för tiden-nätet förstås!! Det finns en trevlig sida man kan gå in på Drops heter den . Där finns säkert en miljon stickbeskrivningar!!
Åh, det började genast klia i fingrarna när jag såg alla härliga stickmönster. Tog  ut ett mönster på  en fin tröja, köpte garn och nu är jag ifull gång. Så kul!! Fast man får lite träningsvärk i ”stickmusklerna”. (Var de sitter? Mest i tummarna skulle jag vilja säga).

Men jag tar nog inte med mig nån stickning till jobbet……..den tiden är förbi….

Annie    (:

Kommentarer»

1. Jessica - 09 november 2009

Kolla in den här länken, där finns lite allt möjligt i pysselväg! Bra är också att det finns lite mindre grejer att sticka då mitt tålamod inte är så stort. Jag vill göra många saker i stället för att göra en stor 🙂

2. Jessica - 09 november 2009

Äsch, glömde länken..
http://monsterarkivet.blogspot.com/

3. annie0808 - 09 november 2009

Tack den ska jag genast kolla in!!
Annie


Kommentera

