jump to navigation

-Var fikar doktorerna? 21 november 2009

Posted by annak in dagbok.
trackback

Funderade lite kring Ingers inlägg häromdagen, om studenterna som har många frågor och funderingar kring livet på Operation. Det kan handla om rent anatomiska frågor förstås (-vad är det som ligger där på bordet? Jaha, en äggstock … ), frågor om varför vi har två par handskar på oss (-fryser ni om händerna?), vad en ”75:a” är för

kaffe
hemligt kaffe-rum?

någonting (jaha, bara en pappersduk!), frågor om operationslampan (-Oj, vi trodde det var röntgen-apparaten!) …. eller … ja, helt enkelt … -Varför fikar inte doktorerna med er?

Det är nog inte bara studenterna utan även ”vanliga” människor runt omkring oss som har frågor. Det är trevligt tycker jag, för min profession ger alltid upphov till spontana frågor från dem man möter. Eller, inte sällan!!!, lååååånga och spontana berättelser om hur de själva överlevt svåra och bloooodiga operationer, såsom knä a-scopier … 🙂

// Anna

Kommentarer»

1. Karin - 24 november 2009

Vad bra att de vågar fråga!

2. Ulrika - 24 november 2009

Men gud vad nyfiken jag blir, VAR fikar doktorerna?

Sen vill jag passa på att tacka för en så himla kul blogg, pluggar till SSK i Falun och längtar tills jag får komma till er på akutspåret!

3. ingerla - 07 december 2009

Välkommen till oss Ulrika!
Då kommer du att bli varse om var doktorerna fikar på tisdagarna iallafall, mer avslöjar jag inte nu! // Inger


Kommentera

