jump to navigation

Hurra, nu kommer vintern tror jag! 13 december 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

Äntligen, – grader, lite sol (för första ggn på 2 månader, eller?) och nu i kväll dalar dom första snöflingorna, UNDERBART!

Det är 13:e december och Lucia. Kom att tänka på ett fint minne jag har från studenttiden. Jag gjorde praktik på en medicinavd. På ett enkelrum på avd. låg en pat. som inte hade så långt kvar att leva. Anhöriga var där.

Jag hade fått förtroendet att vara avd. Lucia, mkt hedrande och jag tog uppgiften på stort allvar. När vi kom in på rummet där nämnda pat låg, viskade pat. knappt hörbart till sina anhöriga – Änglarna har kommit för att hämta mig!

Medans vi stog därinne och sjöng dog patienten, det var en fin död tycker jag! Det berörde mig mycket och varje Lucia tänker jag på just det här minnet som följt mig genom åren. // Inger

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

