jump to navigation

Jag har blivit opererad! 23 december 2009

Posted by ingerla in dagbok.
trackback

2 dagar innan jul har jag fått prova på att vara patient, jag har blivit opererad! (för första ggn i mitt liv).

En nyttig upplevelse och ALLT GICK SÅ BRA! Ett fantastiskt opteam på C-op tog han om mig på ett mycket professionelt sätt! Jag kände mig otroligt trygg och lugn! 🙂 🙂 🙂

Nu förstår jag patienter som säger, -ni är så snälla, så fantastiska,  jag kan bara konstatera att dom har helt rätt och hålla med dom fullt ut :)! Som patient känner man en oerhörd tacksamhet när man ligger i sin säng på vårdavdelningen, när allt är klart och har gått bra :). Jag kände att jag gärna innan hemgång hade velat dela med mig av min upplevelse och tacksamhet till operationspersonalen (Nu hade jag ju förmånen att få kontakt med mina kollegor på annat sätt och framföra mitt TACK).
Tänkte bara att det där med pre och postoperativa besök nog kan vara väldigt värdefullt ändå, både för patienten och för operationspersonalen!
Det skall jag ta tag i och jobba aktivt för nästa år 🙂 !

 

En riktigt GOD JUL till ER ALLA!!!!!

                  önskar Inger

Kommentarer»

1. guran69 - 25 december 2009

En riktigt God Jul och ett Gott nytt år till dig och din familj!
Oj, vad skönt att allt gick bra! Vila nu och ta hand om dig!.. det kan vara nyttigt att vara patient ibland också, eller hur?
/Maria 🙂

2. Daniel - 26 december 2009

Måste ha vart spännande och en väldigt stor upplevelse att få vara med om 🙂 Och lyckan du ska ha kännt när allt gått bra och så, kan bara tänka mig. Jag kan ha en stor operation framför mig, eller jag kommer att ha en. Frågan är mer när, har aldrig opererat mig annars. Så det är nervöst, men samtidigt så spännande på något sätt! Även om det handlar om hjärnkirurgi så känns det speciellt på nåt sätt, och ja.. 🙂 Glad att allt gick bra för dig iaf!

3. ingerla - 26 december 2009

God fortsättning på julen Maria!
Idag är det annadag jul och jag mår fortfarande bra (fast jag vilar och tar det lugnt, ligger på soffan o äter praliner medans familjen pysslar om mig)! På måndag räknar jag med att åter vara i tjänst på C-op, det skall bli skönt det med! /:) Inger

4. ingerla - 26 december 2009

Hej Daniel och Tack för ditt engagemang!
Jag var faktiskt också nervös några dagar innan men samtidigt kände jag också den spänning du pratar om. När opdagen kom var jag totalt lugn och kände bara en stor tilltro till att allt skulle gå bra. Jag somnade så snabbt och skönt och minns sedan ingenting förrän jag låg på uppvakningsavd. Det kommer att gå bra för dig med, det är jag helt säker på! Be att få träffa någon i opteamet innan op, det är en stor trygghet att ”känna någon” som skall vara med under op.
Lycka till! / Inger


Kommentera

