jump to navigation

Tillbaka till verkligheten 10 januari 2010

Posted by guran69 in dagbok.
trackback

Hej igen!

Nu är det dags igen för mig att dra på mig den sterila rocken och handskarna efter en veckas ledighet. Oj vad det har varit skönt efter vår intensiva höst! Under julen jobbade jag mest helg- och nattpass. Jag kan konstatera att jag liksom Annie hade väldigt många kejsarsnitt och placentalösningar. En hel del barn med olika frakturer var det också, det var mer skidaktiviteter då innan permafrosten slog till. Jag hamnade även i autoklavkrånglet som Inger berättade om. Nyårsdagens arbetspass, det sista före ledigheten, ägnade vi mycket tid åt att fundera över varför autoklaven ibland inte skrev ut några kurvor och lite senare anföll oss med tre på raken? Vi klickade oss även runt i datorn och lyckades hitta tempraturkurvor där, istället för i skrivaren, som vi sedan klurade på hur man skulle tyda? Vi ville så gärna lista ut hur vi skulle kunna godkänna ”körningen” för att slippa åka den långa vägen till den ödsliga sterilcentralen och jobba med deras utrustning som vi ej är vana vid. Det ligger så långt bort från operation också, och det känns inte säkert!

 Ja, efter det har det varit härligt med sovmornar och ledighet, det enda problemet är att man verkligen har fått leta fram alla yllesockor, mössor och långkalsonger för att gå  ut i kylan. Nu återstår det för mig att befria årets julgran från sin tjänst och stoppa ner tomtarna i lådan igen. Imorgon sätter jag årets parkeringstillstånd i rutan och drar iväg till C-op. Det blir skönt med vardag också, någon har svaret på hur man gör med autoklaven, och jag kommer på behörigt avstånd ifrån kylskåp och skafferi!

/Maria

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

